Netwerk- en systeembeheer

Het bedrijf heeft een netwerk nodig om de computer systemen met elkaar en het internet te laten communiceren. Deze technologie maakt werken en communiceren gemakkelijk. Omdat een netwerk en de systemen die er onderdeel van uit maken zo belangrijk zijn is goed netwerkbeheer nodig.

Het netwerkbeheer bestaat uit onder andere: monitoring, beveiliging en onderhoud. Hierover treed ik later op deze pagina in details. Hetzelfde geldt voor het systeembeheer. Daarnaast leveren wij support.

Netwerkbeheer

Zonder een betrouwbaar netwerk kan binnen het bedrijf geen e-mail worden verzonden, in de cloud gewerkt worden of artikelen op internet worden geraadpleegd. Omdat het netwerk van zo’n cruciaal belang is adviseren wij dit te laten beheren. Goed beheer bestaat uit verschillende taken.

Monitoring

Het monitoren van de netwerk omgeving een heel belangrijk onderdeel van netwerkbeheer. Zo kunnen eventuele prestatie problemen of hardware problemen bij werkstations, switches of routers worden geconstateerd. Ook de doorvoer snelheid en gebruik van de beschikbare bandbreedte word nauwkeurig in de gaten gehouden.

Hierbij worden verschillende softwarepakketten toegepast. Wij kunnen live de prestaties inzien en handelen wanneer nodig. Het valt ons ook direct op wanneer er een nieuw apparaat aan het netwerk deelneemt. Dit draagt bij aan de veiligheid.

Beveiliging

De veiligheid van het netwerk moet worden gewaarborgd. Het is niet nieuw dat indringers gegevens proberen te bemachtigen van bedrijven maar wel een groeiend probleem. Wij beveiligingen netwerken onder andere door een on-premesis Alienvault appliance in te zetten.

netwerkbeheer,beveiliging,nids

Aanleg

Soms is er nog niets op locatie aanwezig. Wij leggen graag het complete netwerk voor U aan. Van bekabeling tot switches en routers, tot in de puntjes geregeld. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel.

Systeembeheer

De computers waarop gewerkt word zijn minstens zo belangrijk als het netwerk. Door het beheer van de computers aan ons uit te besteden creëren wij zekerheid binnen Uw bedrijf. Met het monitoren en onderhoud zorgen wij ervoor dat er doorgewerkt kan worden. Daarnaast dekken wij de risico’s op dataverlies door verschillende oorzaken af met onze back-up dienst in de LPC.

Support

Wanneer U hulp nodig heeft staan wij voor U klaar. Van hulp op afstand tot service op locatie. Zodat U snel verder kan met de werkzaamheden.

Veiliger surfen

Tijdens het zoeken op internet kan het gebeuren dat iemand per ongeluk op een website van kwaadwillende terecht komen. Deze proberen via exploits toegang te krijgen tot een computer. Vaak om deze in te zetten bij cyberaanvallen of het verspreiden van verboden content.

Het risico hierop moet natuurlijk zo ver mogelijk worden beperkt. Daarom bieden wij een oplossing aan die via DNS veel van deze websites onbereikbaar maakt. En vervangt door een informatie pagina met de mededeling dat de toegang tot zo’n website is geblokkeerd.

Endpoint beveiliging

Naast de beveiliging en monitoren van het netwerk is het installeren van een goede virusscanner nodig. Deze neemt nog meer risico’s weg, bijvoorbeeld een virus binnen halen via de e-mail. Wij zijn geregistreerd partner van ESET en leveren uitsluitend hun oplossingen.

Computer monitoren en onderhouden

Door werkstations te monitoren zijn wij constant op de hoogte van de prestaties en temperaturen van een computer. Dit helpt ons te bepalen wanneer er onderhoud nodig is, of wanneer er een probleem ontstaat.

Ons onderhoud zorgt ervoor dat computers langer meegaan en betrouwbaar blijven.

Service Level Agreement

Onze diensten met betrekken tot netwerk- en systeembeheer bieden wij ook aan via een service level agreement. Daarin staan alle afspraken vastgelegd. U weet precies wat U krijgt tegen welke vaste kosten. Zo krijgt u geen onverwachte facturen.

Een service level agreement word op afgesteld op het bedrijf en Uw verwachtingen. Het is ook mogelijk om een van onze voorbeeld pakketten te kiezen als basis.

SLA Instap

  •  Monitoring 24×5
  •  Telefonisch contact
  •  Hulp op afstand

SLA Premium

  • Monitoring 24×5
  • Telefonisch contact
  • Hulp op afstand
  • Onderhoud van computer(s)
  • Back-up’s in de LPC
  • Service op locatie

SLA Full-service

  • Monitoring 24×7
  • Telefonisch contact
  • Hulp op afstand
  • Onderhoud van computer(s)
  • Back-up’s in de LPC
  • Service op locatie
  • Netwerkbeheer (en NIDS)
  • Systeembeheer (en HIPS)